kafe repin DIOTI

        Ο καλός ζωγράφος μπορεί να κοιτάζει την αλήθεια της κοινωνίας κατάματα. Να ξεσκεπάζει και να καταγγέλλει την ανηθικότητα της ηθικής της. Αν η πρόθεσή του είναι μάλιστα να στείλει με τη ζωγραφιά του μήνυμα στην κοινωνία τo υπερασπίζεται μέχρι τέλους σε πείσμα όλων των επώνυμων και ανώνυμων κριτών του. Έτσι έκαναν στο τέλος του 190υ αιώνα στο Παρίσι και οι εμπρεσιονιστές. Ας θυμηθούμε την Ολυμπία του Εντουάρ Μανέ, μια πόρνη που κοιτάζει αυθάδικα το θεατή, σοκάροντας την αστική τάξη της εποχής του.
        Την ίδια εποχή στη Ρωσία ο Ιλιά Ρέπιν, ζωγραφίζει το «Παριζιάνικο Καφέ», που πουλήθηκε 4.520.000 δολάρια. Η σκηνή του καφενείου ήταν σκανδαλώδης: μια γυναίκα που τόλμησε να πάει σε καφενείο, πράγμα που σημαίνει πως ήταν ανήθικη. Οι Ρώσοι επικριτές του Ρέπιν τον κατηγόρησαν ότι επέλεξε ένα επιπόλαιο θέμα, και ο καλλιτέχνης επιζωγράφισε το πρόσωπο της γυναίκας 20 χρόνια μετά δίνοντας στο πρόσωπό της ένα ηθικολογικό ύφος, με μια έκφραση ντροπής. Όμως ο Σουηδός ιδιοκτήτης του έργου μέσω ακτίνων Χ αποκατέστησε τον αρχικό πίνακα.

Μπορείτε να σχολιάσετε...


Security code
Ανανέωση