texni-banner

 

Οι απόψεις που εκφράζονται στα άρθρα αποτελούν προσπάθεια προσέγγισης της αλήθειας. Παρατηρήσεις , υποδείξεις, συμπληρώσεις, και διορθώσεις, που θα μπορούσαν να βοηθήσουν σ' αυτή την κατεύθυνση είναι ευπρόσδεκτες.

 


 

Με το ποίημά του Σώπα, μη μιλάς” ο αγαπημένος Τούρκος συγγραφέας και ποιητής Αζίζ Νεσίν μας ορμηνεύει να πάψουμε να σιωπούμε. Να μιλάμε. Ξέρει καλά ο ίδιος τη δύναμη του φθόγγου, του ψίθυρου και της κραυγής. Αποδεικνύει με το έργο του πως ξέρει να μιλάει στο μυαλό και στις καρδιές μας και να ασκεί κοινωνική κριτική και πολιτική σάτιρα με τα έργα του.

Κι εμείς θα μιλήσουμε. Θα πούμε, αλλά τι να πρωτοπούμε για τη θεατρική παράσταση “Έλα ψυχούλα μου. Σκότωσέ με”... Όλα είναι τόσο όμορφα, τόσο ανθρώπινα, τόσο σημαντικά που ίσως όσο περισσότερο μιλάμε τόσο περισσότερο κινδυνεύουμε να τα φτωχύνουμε.

ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ” ή “καλά σχεδιασμένη” παράσταση;

Παίρνουμε διαρκώς μαθήματα από τη Θεατρική σκηνή ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ στο Καματερό. Μας λέει πως στο Καματερό, όπως και σ' όλες τις γειτονιές του κόσμου μπορεί ανθίσει η δημιουργική ψυχή κάθε ανθρώπου.

Με υψηλή επαγγελματική συνείδηση η θεατρική ομάδα “ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ” επιβεβαιώνει πως ερασιτέχνης δεν είναι ο ελλειμματικός, ο “λίγος”, αυτός που δεν έχει αυτά που απαιτούνται για να κάνει “επαγγελματική¨δουλειά. Αντίθετα, ερασιτέχνης είναι ο εραστής της τέχνης, που δουλεύοντας σκληρά αφήνει να ξεχειλίσει όλη η δημιουργική του δύναμη.

Καλά, και μάλιστα πολύ καλά σχεδιασμένη, είναι η θεατρική παράσταση. Έχει τη δύναμη να σε βάλει μέσα σε ένα οικείο χώρο και να σε παρασύρει σε συμμετοχή στα δρώμενα. Να γελάσεις αυθόρμητα και τρανταχτά με τα απωθημένα που βγάζουν στο φως δυο γειτόνισσες κι ένας “δολοφόνος”.

Το γέλιο μας κατά βάθος... μας αγγίζει

Πίσω από το γέλιο μπορούμε να διαβάσουμε καθαρά το μήνυμα που στέλνει η κοινωνική σάτιρα του Αζίζ Νεσίν. Τα ξεσπάσματα των ηρωίδων και η αφέλεια του “δολοφόνου” δεν αποτελούν προσωπικά γνωρίσματα. Αποκαλύπτουν την καθυστέρηση που επιβάλει το κοινωνικό σύστημα στην απελευθέρωση, όχι μόνο της γυναίκας, αλλά του ανθρώπου, γενικότερα.

Ο προσωπικός ανεκπλήρωτος έρωτας, η ανάγκη απόδρασης από τον πουριτανισμό της κοινωνίας, η ανασφάλεια και η αφέλεια, το φτιασίδωμα και η αυτοπροβολή μέσα από φαντασιώσεις, ψέματα, μικροκακίες, μικρότητες, φοβίες, ανασφάλειες, όλα αυτά και άλλα τόσα, συνθέτουν τους χαρακτήρες όχι μόνο του θεατρικού έργου αλλά αποτελούν και κομμάτια της προσωπικότητας του καθενός μας. Γι αυτό γελάμε. Γιατί κατά βάθος αναγνωρίζουμε δικές μας ανάλογες συμπεριφορές. Βγαίνουν στη φόρα αυτά που δεν τα απόκτησε καθένας μας ατομικά. Αυτά που μας επιβάλλονται από την ορατή και την αόρατη κοινωνική καταπίεση.

Απολαμβάνουμε, γελάμε και χωρίς να το καταλάβουμε σκεφτόμαστε ...και τα δικά μας.

ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ κι εμείς.

Η είσοδος για την παράσταση είναι ΕΛΕΥΘΕΡΗ. Ποια είναι η κρατική ενίσχυση για την κάλυψη των εξόδων που απαιτήθηκαν για την παράσταση; Δεν υπάρχουν λεφτά. “Λεφτά υπάρχουν” μόνο για Ευρωφιέστες-σκουπίδια και ημέτερους επιχειρηματίες.

Αλλά τι κι αν δεν υπάρχει χρηματοδότηση...

Υπάρχει η ανάγκη για κοινωνική απελευθέρωση του ανθρώπου που αποτελεί κίνητρο και πηγή ενέργειας για τέτοιες καλλιτεχνικές δημιουργίες.

Υπάρχει ο ανεξάντλητος θησαυρός των μεγάλων δημιουργών σαν τον Αζίζ Νεσίν που προβάλλει, ψυχαγωγεί και διδάσκει.

Υπάρχει η συνιστώσα δύναμη όλων των παραγόντων, που δουλεύουν αφιλοκερδώς μέρα νύχτα για μια όσο γίνεται πιο άρτια παράσταση.

Υπάρχει η δική μας παρουσία στις παραστάσεις του έργου, που απολαμβάνοντας την καλλιτεχνική δημιουργία, ενθαρρύνει και ενισχύει τις δημιουργικές προσπάθειες όλων των παραγόντων.

Και πάνω απ΄ όλα:

Υπάρχει η ακλόνητη πίστη μας ότι “εμείς δεν τραγουδάμε για να ξεχωρίζουμε αδερφέ μου από τον κόσμο. Εμείς τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο”.

 



    Πληροφορίες για την Παράσταση

Θεατρική Σκηνή "ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ"

https://www.facebook.com/groups/414606370105/

 

Μπορείτε να σχολιάσετε...


Security code
Ανανέωση