provlimatismoi top banner 2019

Με μεγάλη σοφία έβλεπε ο Μπέρτολ Μπρεχτ τους καθημερινούς αγώνες του λαού και τις μεταπτώσεις στην αγωνιστική του διάθεση. Οι σκέψεις του μας δίνουν την εντύπωση, πως ζει και βλέπει, ότι και σήμερα μόνο ένα μικρό μέρος του λαού αγωνίζεται δυναμικά για τη ζωή και τα κοινωνικά προβλήματα.

        Μια φωτογραφία από το παρελθόν μερικές φορές δεν είναι απλά εικόνα μιας στιγμής αλλά έναυσμα για ένα σοβαρό προβληματισμό, κάτι που μπορεί να ταράξει τα νερά, να μας κάνει να σκεφτούμε βαθύτερα τα σημερινά μας προβλήματα.

  aris44 ImageFREE

Οι αλήθειες για το '21 από το στόμα του Άρη Βελουχιώτη
από τον ιστορικό του λόγο στη Λαμία λίγο μετά την απελευθέρωση του '44

......H χώρα μας ξεσηκώθηκε και ξαναγένηκε πάλι λεύτερη. Αυτό κανείς δεν το ήθελε. Ούτε οι ξένοι βασιλιάδες ούτε οι ντόπιοι κοτζαμπάσηδες. Οι ξένοι δεν το θέλανε, γιατί φοβισμένοι από τη γαλλική επανάσταση χτυπούσαν όλες τις εξεγέρσεις και δημιούργησαν γι αυτό μεταξύ τους την Ιερή Συμμαχία. Οι ντόπιοι κοτζαμπάσηδες γιατί τα είχανε καλά με τους Τούρκους και ξεζουμίζανε το λαό. Μα ο ελληνικός λαός δε θάτανε αυτός ο λαός , ο λαός δηλ.της χώρας της λευτεριάς και του πολιτισμού, αλλά λαός της ζούγκλας αν δεν έβγαζε μέσα από τα σπλάχνα του τους αρχηγούς εκείνους, που θα τον οδηγούσανε στη λευτεριά του. Όπως βλέπετε λοιπόν, όλοι ξένοι και ντόπιοι πάλεψαν για να μην ξεσηκωθεί ο λαός κι αποχτήσει τη λευτεριά του. Μέσα στα χρόνια της σκλαβιάς δε σταμάτησαν οι αγώνες. Μικροί ή μεγάλοι. Ένοπλοι ή όχι. Κι ύστερα μέσα απ αυτό το λαό ξεπήδησε ο μεγάλος βάρδος της επανάστασης, που ύμνησε με τα τραγούδια του την ιδέα της εξέγερσης του έθνους, ο πρόδρομος της φιλικής εταιρείας: ο Ρήγας. Η αντίδραση τον σκότωσε πριν προλάβει να φέρει σε πέρας τις αρχές του. Μα ο σπόρος που έσπειρε βλάστησε σύντομα. Σε λίγο η Φιλική Εταιρεία έγινε κι αγκάλιασε χιλιάδες Έλληνες. Ας ούρλιαζε η αντίδραση. Ας υπόγραφε άτιμα χαρτιά, σαν αυτό που υπογράφηκε στη διάσκεψη της Βιέννης στα 1815, κάτω από το οποίο έβαλε την υπογραφή του κι ο πολύς Γιάννης Καποδίστριας και διαλάμβανε ότι όχι μόνο δε θα ευνοηθεί και επιτραπεί ένα εθνικοαπελευθερωτικό κίνημα στην Ελλάδα μα και ότι θα πνιγεί στο αίμα αν ξεσπάσει.

        Ο Γιάννης Καποδίστριας που μας τον παρουσιάζουν στα σχολειά σαν μεγάλο και τρανό με προτομές και πορτραίτα είναι ο πρώτος καταστροφέας της Ελλάδας. Μα ό,τι έκανε δεν το έκανε σαν Καποδίστριας, μα σαν εκπρόσωπος όλης της ελληνικής αντίδρασης. Ας ούρλιαζε λοιπόν μαζί με τη διεθνή και η ντόπια αντίδραση κι ας υπογράφανε άτιμα χαρτιά. Τίποτα δεν ήτανε ικανό να συγκρατήσει τη φλόγα για τη λευτεριά, που έκαιγε μέσα στις καρδιές του λαού μας. Έτσι στα 1821, ύστερα από κόπους και θυσίες και χάρη στον ενθουσιασμό και τη φλόγα του Παπαφλέσσα, που χρησιμοποίησε όλα τα μέσα ακόμα και τη ψευτιά, κηρύσσοντας την εξέγερση, ξεσηκώθηκε πρώτος ο Μοριάς. Στο άκουσμα της εξέγερσης όλοι οι ισχυροί τρόμαξαν. Οι κοτζαμπάσηδες όμως βλέποντας ότι δεν τους ήτανε δυνατό να συγκρατήσουνε το λαό και φοβούμενοι την οργή του αναγκάστηκαν να κόψουν τη συνεργασία τους με τους καταχτητές και για να ευνουχίσουνε το λαϊκό απελευθερωτικό κίνημα πήρανε όλοι μέρος στην επανάσταση κι έτσι αυτή πήρε χαρακτήρα πανεθνικό.

        Οι τρανοί της γης τρόμαξαν και χρησιμοποιώντας όλα τα τερτίπια προσπάθησαν να πνίξουν την επανάσταση. Μα γελάστηκαν. Επί 7 ολόκληρα χρόνια πάλεψαν οι προπάτορές μας παρά το γεγονός ότι η ελληνική αντίδραση δυο φορές, το 1823 και 1825, οργάνωσε τον εμφύλιο πόλεμο για να σπάσει ακριβώς τους αγώνες αυτούς. Έτσι οι πρόγονοί μας ανάγκασαν όλους τους εχθρούς μας να γλύψουν εκεί που έφτυσαν και ν΄ αναγνωρίσουν τους αγώνες μας και τη ανεξαρτησία μας.

        Κανείς δεν πίστευε προηγούμενα σ΄ αυτό το θαύμα που συντελέστηκε από τις ίδιες τις δυνάμεις και τα μέσα του λαού. Άλλοι περίμεναν να τους έλθει η λευτεριά από τη Ρωσία κι άλλοι από τη μεγαλοψυχία των βασιλιάδων της Ευρώπης. Μα η επανάσταση απόδειξε ότι αυτή μόνη της χάρισε τη λευτεριά της πατρίδας μας. Τα παραμύθια του φιλελληνισμού , χάρη στον οποίο αποκτήσαμε δήθεν τη λευτεριά μας, εφευρέθηκαν μόνο και μόνο για να γίνει πιστευτό ότι η πατρίδα μας λευτερώθηκε όχι από τις ίδιες της τις δυνάμεις, μα από τους ξένους. Υπήρξαν βέβαια φιλέλληνες που αγωνίστηκαν, πολέμησαν κι έχυσαν το αίμα τους για τη λευτεριά της πατρίδας μας. Τιμή και δόξα σ΄ αυτούς κι αιώνια ας είναι η ευγνωμοσύνη του έθνους. Μα αυτοί υπήρξαν μεμονωμένα άτομα μονάχα. Η θεωρία του οργανωμένου φιλελληνισμού είναι καθαρό παραμύθι.

        Με την επικράτηση της επανάστασης αμέσως οι δικοί μας κοτζαμπάσηδες επιβλήθηκαν πάνω στη χώρα μας. Η αντίδραση, ντόπια και ξένη, για να ευνουχίσει το λαϊκό χαρακτήρα του κινήματος και να επιβάλλει νέα σκλαβιά χρησιμοποίησε όλα τα μέσα. Και στο τέλος το πέτυχε...

 

        Το άκουσα σε μια ραδιοφωνική εκπομπή. Εκείνο που μου έκανε εντύπωση ήταν πως κάτι παρόμοιο βλέπουμε, διαβάζουμε, ακούμε και επαναλαμβάνουμε καθημερινά με τον ένα ή το άλλο τρόπο: “Χάθηκε ο ανθρωπισμός στο σύγχρονο κόσμο”.

Τίτλος

 Μαρξ: Ο άνθρωπος που ανακάλυψε το νόμο εξέλιξης της ανθρώπινης ιστορίας

Επικήδειος λόγος

 Φ. Ένγκελς

 

Σαν σήμερα, στις 14 Μάρτη του 1883 άφησε την τελευταία του πνοή ο Καρλ Μαρξ. Ένας μεγαλοφυής στοχαστής και επαναστάτης,μαχητής της ελευθερίας του ανθρώπου,

“Ναι, για το ψωμί παλεύουμε και για τα τριαντάφυλλα.
Καθώς τραβάμε εμπρός, εμπρός φέρνουμε τις μεγάλες μέρες
το ξεσήκωμα των γυναικών είναι ξεσήκωμα όλης της ανθρωπότητας...”

Όταν ο λαός τσακίζεται από τα μνημόνια που διαδέχονται το ένα το άλλο, όταν ούτε οι πιο αισιόδοξοι υπερασπιστές του καπιταλισμού δε βλέπουν με σιγουριά φως στο τούνελ, τότε υπάρχει η επιτακτική ανάγκη να επιστρατευθούν όλες οι διαθέσιμες εφεδρείες για να πεισθούν οι άνθρωποι του λαού να συνεχίσουν να υπομένουν τα βάσανά τους.

 


        Μπορεί να βρούμε ανθρώπους που να είναι πρόθυμοι να παραδεχτούν ότι δεν καταλαβαίνουν από μαθηματικά, ιατρικά ή νομικά, όμως δύσκολο να συναντήσεις έστω κι έναν που θα πει ότι δεν καταλαβαίνει από πολιτικά. Επιστήμονες, διανοούμενοι, δημοσιογράφοι, πολιτικοί ως τον απλό πολίτη, όλοι πολιτικολογούν. Πόσοι όμως καταλαβαίνουν τη βάση πάνω στην οποία αναπτύσσεται η πολιτική ζωή; Πόσοι καταλαβαίνουν για ποιο λόγο υπάρχουν τα πολιτικά κόμματα που είναι μηχανισμοί της πολιτικής μας ζωής; Τι πραγματικά εκφράζουν και για ποιο σκοπό;

    Είναι αλήθεια πως μερικές φορές μπερδευόμαστε. Κάνουμε κάποιες σκέψεις που αντί να μας εξυπηρετούν, εξυπηρετούν τους αντιπάλους μας. Αντί να μας δίνουν δύναμη για να λύνουμε τα προβλήματά μας, αδυνατίζουν τη σκέψη και τη θέλησή μας.

Τίτλος

 Από τους μονόλογους του ερημίτη της Σαντορίνης

Δημιουργός

 Δημήτρης Γληνός

Δυο λόγια  Δημήτρης Γληνός. Ο επαναστάτης δε γεννιέται. Γίνεται.

 

fasism socialism FREE

 

MIA TEΡΑΣΤΙΑ ΘΕΛΗΜΑΤΙΚΗ ΣΥΓΧΥΣΗ


Στο σημείο αυτό είναι ανάγκη να διαλυθεί μια μεγάλη πλάνη που επίτηδες καλλιεργείται από τους αστούς ιδεολόγους, που .... ονομάζουν ολοκληρωτικά καθεστώτα και το φασισμό και τον κομμουνισμό... Ο φασισμός είναι η βασική άρνηση της δημοκρατίας, ο σοσιαλισμός είναι η ολοκλήρωση της δημοκρατίας, η μετάβαση από τη φαινομενική αστική δημοκρατία στην ουσιαστική σοσιαλιστική δημοκρατία, που έχει προϋπόθεσή της την οικονομική δημοκρατία.
Για το φασισμό η δημοκρατία είναι παρελθόν, για το σοσιαλισμό η δημοκρατία είναι σκοπός , είναι μέλλον.
Για το φασισμό η απολυταρχία, το κυρίαρχο κράτος, η άρνηση των δικαιωμάτων του ανθρώπου και του πολίτη είναι κάτι οριστικό, είναι η τελειωτική μορφή του κράτους. Για τον κομμουνισμό η διχτατορία του προλεταριάτου είναι περαστικός σταθμός, ένα σκαλοπάτι που οδηγεί στην ολοκλήρωση της δημοκρατίας, στην αληθινή θεμελίωση των δικαιωμάτων του ανθρώπου και του πολίτη.
Για το φασισμό η λεφτεριά, η ισότητα, η αδελφοσύνη, η πανανθρώπινη κοινωνία είναι ξεπερασμένα ιδανικά, που οδηγούνε σήμερα στον εκφυλισμό της κοινωνίας και στην αποσύνθεση. Για το σοσιαλισμό η λεφτεριά, η ισότητα, η αδελφοσύνη, η πανανθρώπινη κοινωνία, ο σοσιαλιστικός ανθρωπισμός είναι τα ιδανικά τέρματα, που μόνο με την κατάργηση της ατομικής ιδιοχτησίας στα μέσα της παραγωγής μπορούνε να πραγματωθούν.
Για το φασισμό υπάρχει ανταγωνισμός ανάμεσα στο άτομο και στην ολότητα, που πρέπει να εκλείψει με την υποταγή του ατόμου. Για το σοσιαλισμό η ολότητα είναι το πλαίσιο για την ανάπτυξη του ατόμου, ανάμεσα στην ολότητα και στην προσωπικότητα ο σοσιαλισμός μόνο δημιουργεί αρμονία.
Για το φασισμό το άτομο εκμηδενίζεται μέσα στο κράτος (το κράτος των εκμεταλλευτών). Για το σοσιαλισμό η πολύπλευρη και προς όλες τις κατευθύνσεις καλλιέργεια της προσωπικότητας, η δυνατότητα για όλους τους ανθρώπους να αναπτύξουν στον υπέρτατο βαθμό τις ικανότητές τους είναι το ιδανικό τέρμα.
Ο φασισμός δεσμεύει την πλειοψηφία για να εξασφαλίσει την κυριαρχία μιας ολιγαρχίας. Ο σοσιαλισμός απολυτρώνει το σύνολο.
Ο φασισμός είναι η δέσμευση του ανθρώπινου για να διατηρηθεί η εκμετάλλευση του υλικού. Ο σοσιαλισμός είναι η ρύθμιση του υλικού για να απολυτρωθεί το ανθρώπινο μέσα στον άνθρωπο.
Ο φασισμός διαιωνίζει το βασίλειο του καταναγκασμού. Ο σοσιαλισμός οδηγεί τον άνθρωπο από το βασίλειο της ανάγκης στο θείο χώρο της λεφτεριάς.
Ο φασισμός είναι αστική απολυταρχία , ο σοσιαλισμός είναι η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, η μόνη αληθινή και ολοκληρωμένη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.......


Νοέμβρης-Δεκέμβρης 1938
Μονόλογοι του ερημίτη της Σαντορίνης

 

Δείτε και:

Φασισμός

Σοσιαλισμός