Η γελοιογραφία είναι πολιτικό εργαλείο. Διαθέτει δύο όπλα:

  • Το σκίτσο, που έχει την δυνατότητα να μιλήσει με την εικαστική γλώσσα χρησιμοποιώντας την αφαίρεση, την παραμόρφωση, την υπερβολή, κ.ά. μέσα για να τονίσει, να αναδείξει ή ακόμη και να παραμορφώσει την πραγματικότητα.

     Το κείμενο, που με την χρησιμοποίηση επιλεγμένων λέξεων που προέρχονται από την καθημερινή ζωή, την επικαιρότητα, τη λαϊκή σοφία κλπ., κάνει πιο συγκεκριμένο, συμπληρώνει και ολοκληρώνει το μήνυμα της γελοιογραφίας. Μερικές φορές αν αλλάξει κανείς έστω στο ελάχιστο το κείμενο, το μήνυμα της γελοιογραφία μπορεί να αλλάξει

Στις μέρες μας υπάρχει η δυνατότητα οι γελοιογραφίες να συμπληρωθούν, να συνδεθούν, να “μονταριστούν” και να διανεμηθούν ψηφιακά με τη μορφή μιας ολοκληρωμένης παρουσίασης (presentation). Οι παρουσιάσεις αυτές αποκτούν ιδιαίτερη προπαγανδιστική δύναμη και αξιοποιούνται από τα κέντρα προπαγάνδας και Ψυχολογικού πολέμου.

Λίγο πριν τις προσεχείς εκλογές κυκλοφορεί μέσω email μια παρουσίαση με το όνομα Success Story.Ξεκινά με δύο γελοιογραφίες που σχετίζονται με την κρίση και η αμέσως επόμενη δείχνει τον αποδιοπομπαίο τράγο: Τη συγκυβέρνηση και τον Αντώνη Σαμαρά.

humour4

.Πριν το τέλος παρουσιάζονται σαν συμπέρασμα τρία αποφθέγματα:

  1. Πάνες και πολιτικούς πρέπει να αλλάζουμε συχνά για τον ίδιο ακριβώς λόγο.

  2. Ένας λαός που εκλέγει διεφθαρμένους, κλέφτες, προδότες και απατεώνες δεν είναι θύμα! Είναι συνεργός τους!”.

  3. Είμαστε η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ. Και πλέον όχι “σιωπηρή”. Δεν σας φοβόμαστε. Ο άνθρωπος θα νικήσει τα κέρδη σας”.

Αξίζει να αποκαλύψουμε τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις αυτού του τρίπτυχου.

  1. Η συγκυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που βρίσκεται στην εξουσία βρωμάει, άρα πρέπει να την αλλάξουμε.

  2. Αν δεν αλλάξουμε κυβέρνηση δεν θα είμαστε θύματα, αλλά θα είμαστε συνεργοί του εγκλήματος

  3. Στο τελευταίο σκέλος εμφανίζεται η λύση: Ψηφίστε τη σημερινή πλειοψηφία Εμμέσως πλην σαφώς εμφανίζεται σαν λύση ο ΣΥΡΙΖΑ
    humour1

Η λύση αυτή είναι και ο λόγος που κατασκευάστηκε και κυκλοφορεί αυτή η παρουσίαση. Γιατί όμως πρέπει να επικρίνουμε αυτή την παρουσίαση; Που βρίσκεται το πρόβλημα; Τα προβλήματα είναι πολλά:

  • Δεν βρωμάνε όλοι οι πολιτικοί. Υπάρχουν πολιτικοί που υπερασπίζονται το λαό. Την απόδειξη αυτής της θέσης μπορεί κανείς να τη βρει ρίχνοντας μια ματιά στο άρθρο: “Φοβάμαι την πολιτική, τους πολιτικούς και τις πολιτικές τους”.

  • Ο λαός ακόμη και όταν με τις πράξεις του και την ψήφο του επιλέγει κυβέρνηση πολιτικών που βρωμάνε δεν είναι συνεργός διότι δεν έχει κέρδος, έχει ζημιά από την πολιτική που τον εξαθλιώνει. Δεν συνεργεί. Παραμένει θύμα εκμετάλλευσης του κεφαλαίου. Μετατρέπεται σε θύμα μέσω της παραπλάνησης, της παραπληροφόρησης, της απειλής, του φόβου, της δημαγωγίας, των κάλπικων ελπίδων και γενικά του αόρατου ψυχολογικού πολέμου, του οποίου είναι ο μόνιμος στόχος.

  • Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ δεν είναι η αιτία αλλά ο φορέας της αντιλαϊκής πολιτικής, της εξαθλίωσης του λαού. Η αιτία είναι το κεφάλαιο με τις αναπόφευκτες κρίσεις του. Αυτός είναι ο πραγματικός αντίπαλος του λαού, που κρύβεται πίσω από όλες τις αστικές κυβερνήσεις. Κι αυτές που περάσανε κι αυτές που θα έρθουν.

  • Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αποτελείται από αδιάφθορους. Είναι ένα συνονθύλευμα από πολιτικούς, συνδικαλιστές και στελέχη του ΠΑΣΟΚ, καθώς και από αδοκίμαστους “αδιάφθορους”, που ξεκίνησαν ως αντίπαλοι του κεφαλαίου και σήμερα υποκλίνονται και στο ντόπιο και στο διεθνές κεφάλαιο. Όσο πλησιάζουν οι εκλογές δίνει όλο και περισσότερους όρκους πίστης στους δήθεν αντιπάλους του

  • Ο λαός είναι θύμα του κεφαλαίου που χρησιμοποιεί την infoganda σαν όπλο του ψυχολογικού πολέμου. Μέσω της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, το προπαγανδιστικό υλικό διανέμεται οριζόντια με τη μορφή πληροφοριών σε φίλους και γνωστούς.

Τέλος, ακόμη και το αισιόδοξο μήνυμα πως “ο άνθρωπος θα νικήσει τα κέρδη” χρειάζεται ξεκαθάρισμα: Όχι απλά ο “άνθρωπος”, αλλά ο σωστά πληροφορημένος, αποφασισμένος καιοργανωμένος λαός. Αυτός ο λαόςθα νικήσει όχι γενικά και αόριστα τα κέρδη, αλλά χτυπώντας την καρδιά του κεφαλαίου, κοινωνικοποιώντας το μονοπωλιακό κεφάλαιο.

Για να πραγματοποιηθεί αυτό ο λαός πρέπει να ζυγίζει όλα όσα του σερβίρονται άλλα με τη μορφή πολιτικής ρητορικής, άλλα με σχόλια και αναλύσεις στα ΜΜΕ και το ίντερνετ και άλλα μέσα από ραφιναρισμένες τεχνικές, όπως οι επεξεργασμένες γελοιογραφίες από τα κέντρα του Ψυχολογικού Πολέμου.

Comments  

#1 yaconoxi.gr 2015-08-07 16:15
Αποτελεί συνεπώς σημαντική αλλαγή
στον τρόπο ζωής για τη διατήρηση της καλής
στυτικής λειτουργίας στο μέλλον.
Quote

Μπορείτε να σχολιάσετε...


Security code
Ανανέωση