provlimatismoi top banner 2019

Από την πείρα μας γνωρίζουμε πως η επανάληψη είναι η “Μητέρα της μάθησης”. Ακόμη πως όσο περισσότερες φορές επαναλαμβάνεται μια είδηση και όσο περισσότερες είναι οι πηγές από τις οποίες προέρχεται τόσο πιο εύκολα γίνεται πιστευτή. Αυτό το καταλάβαινε καλά και ο Χίτλερ που έλεγε πως ακόμη και η σπουδαιότερη τεχνική προπαγάνδας δεν

 

epanalipsi ImgL

θα στεφθεί από επιτυχία αν δεν εμπεδωθεί με συνεχή επανάληψη.

        Έτσι το άριστο εργαλείο που κερδίζει και παγιώνει την όποια γνώση δεν το ξεχνούν ποτέ οι προπαγανδιστές και όσο πλησιάζει η ώρα για τις κάλπες τόσο περισσότερο το χρησιμοποιούν για τον ψυχολογικό επηρεασμό των ψηφοφόρων.

        “Με την τσίμπλα στο μάτι” όσοι ανοίγουμε τα κινητά μας δεχόμαστε τις πρώτες προπαγανδιστικές ομοβροντίες μέσα από τα λεγόμενα “κοινωνικά δίκτυα”, τον ηλεκτρονικό τύπο, τις πληρωμένες διαφημίσεις, που στη συνέχεια επαναλαμβάνονται από το ραδιόφωνο, τα διαφημιστικά έντυπα, τις αφίσες στους δρόμους, τις ειδήσεις και τα σποτάκια στην τηλεόραση. Συνειδητά ψέμματα, απόκρυψη ειδήσεων, υπερβολές, όμορφες λέξεις επαναλαμβάνονται αδιάκοπα με στόχο να δεχθούμε σαν αληθινή την άποψη των προπαγανδιστών.
Ακόμη και οι πιο δύσπιστοι από μας αναρωτιούνται: Μα είναι δυνατόν καθένας από τους Τσίπρες, Μητσοτάκηδες και λοιπούς παρατρεχάμενους της εξουσίας να μας λέει χαμογελαστός με σιγουριά και ύφος εκατό καρδιναλίων πως εκείνος κρατάει το κλειδί της λύτρωσής μας από τα βάσανα κι εμείς να επιμένουμε ύστερα από τη δραματική εμπειρία μας από το ξεκίνημα των μνημονίων πως “δε γίνεται τίποτα”;

        Με το επαναλαμβανόμενο με χίλιους δυο τρόπους “μπλα-μπλα” μας φτάνουν στο σημείο να αλλάζουμε γνώμη και να σκεφτόμαστε: “Μήπως θα ήταν καλύτερα να διαλέξουμε από το συρφετό των πολλά υποσχόμενων αυτόν που μας φαίνεται καλύτερος”;

        Απ΄ τη στιγμή που θα περάσει από το μυαλό μας αυτή η σκέψη εγκλωβιζόμαστε στη φάκα. Έχουμε ήδη μπει στη λογική του “μικρότερου κακού”, διαλέγουμε είτε ένα από τα κόμματα που εκπροσωπούν οι δύο “μονομάχοι”, είτε κάποιον τρίτο από τους πολλούς ειδικούς που ονειρεύονται να γλύψουν κι αυτοί ένα κοκαλάκι εξουσίας. Έτσι φτάνουμε στην επόμενη των εκλογών να καταλαβαίνουμε το λάθος μας και να δηλώνουμε γι ακόμα μια φορά “κοψοχέρηδες. Με την πλύση εγκεφάλου που έχουμε υποστεί έχουμε αγνοήσει πως κανένας από τους μονομάχους δεν εκπροσωπεί τα συμφέροντά μας.

        Η πείρα από τους κοινωνικούς αγώνες των τελευταίων αιώνων έχει αποδείξει πως οι προκατασκευασμένοι “μονομάχοι” απλά υπηρετούν το οικονομικοπολιτικό σύστημα της αστικής τάξης που
μας εκμεταλλεύεται και μας χειραγωγεί με χίλιους τρόπους. Οι πραγματικοί αντίπαλοι στην κοινωνία είναι από τη μια οι εκπρόσωποι του κεφαλαίου και από την άλλοι αυτοί που έχουν βάλει στόχο την κατάργηση της εξουσίας του και αγωνίζονται για την έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τους υπόλοιπους οικονομικούς στρατιωτικούς και πολιτικούς μηχανισμούς που στόχο έχουν να το εδραιώνουν και να το ισχυροποιούν.


Διαβάστε επίσης:

Επανάληψη. Μια τεχνική του Ψυχολογικού Πολέμου

Οι τεχνικές του ψυχολογικού πολέμου


Ο Αόρατος Πόλεμος

Μπορείτε να σχολιάσετε...


Security code
Ανανέωση